Angielskie określenie „junk food” nie bez przyczyny stało się popularne i rozpoznawalne na całym niemal świecie. W Polsce udało się je bardzo dokładnie i trafnie przetłumaczyć, jako „śmieciowe jedzenie”. Nie da się jednak ukryć, że w naszym kraju nadal trwa gorąca dyskusja dotycząca tego, czy warto kupować zdrową żywność.
Moda, czy refleksja?
Ogólnie rzecz ujmując, argumenty przeciwników powszechnego dotowania i promowania zdrowej żywności skupiają się na eksponowaniu tych negatywnych aspektów, które są bardzo łatwo zauważalne, a zarazem niekoniecznie prawdziwe. Chodzi więc głównie o takie kwestie, jak:
- Wysoka cena
- Trudna dostępność
- Nie najlepszy smak
Rzecz jasna, dla osób odżywiających się w restauracjach szybkiej obsługi zdrowa żywność niekoniecznie musi być smaczna, ale na pewno zdecydowana większość ludzi o standardowych potrzebach żywieniowych doceni nie tylko walory odżywcze, ale również i smak organicznego pożywienia.
Podobnie ma się sprawa, jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju produkty bezglutenowe – w tym przypadku oczywiście główną przyczyną ich popularności jest aspekt zdrowotny – dieta taka stosowana jest przede wszystkim w profilaktyce i leczeniu choroby trzewnej, jednak współcześnie interesuje się nią coraz więcej osób.
Można więc powiedzieć, że powrót do zdrowej żywności oraz popularność, jaką cieszy się jedzenie bezglutenowe, nie jest chwilową zmianą nastrojów i sentymentu wśród Polaków, ale raczej wynikiem zdania sobie sprawy z tego, jak ważne jest dla ludzkiego organizmu zdrowe odżywianie się i odpowiednio dopasowana dieta.
Rozsądne zakupy
Nie ulega wątpliwości, że dostępność organicznych produktów spożywczych jest dziś znacznie większa niż jeszcze kilka lat temu, mimo to, aby znaleźć w najbliższej okolicy produkty bezglutenowe, nierzadko trzeba poświęcić nieco czasu. Rozwiązaniem są oczywiście powszechne już dzisiaj sklepy internetowe takie jak sklep „Jemy Naturalnie” (www.jemy-naturalnie.pl), gdzie bez trudu znajdziemy jedzenie bezglutenowe w rozsądnych cenach, często także z dostawą do domu.